Saturday, August 28, 2010

Kami datang lagiii

Ramadan kali ini...Dalam suasana ramadan begini dugaan demi dugaan yang menduga kesabaran, keimanan, kekuatan melawan segala hawa nafsu bukan sahaja makan dan minum namun pujuk rayu dan tipu daya manusia... Tertutup pintu-pintu neraka..Terbuka pintu-pintu syurga..Syaitan-syaitan dibelenggu. Tapi kitakan manusia.... Heeee.... Dia datang dengan niat menghasut... semangat menjayakan misi besar harap terlaksana... Sangat halus... Sangat licik.... tanpa kenal putus asa... Terus menerus menghasut.... Namun akhirnya tidak berjaya.... lalu beredar dengan perasaan hampa.... Alhamdulillah.... aku terus berjuang setiap hariii... demi fasting yang penuh makna....Kami Kembaliiiii...Maaf dari kami kerana agak lama tak buat entry baru...Sesejak kebelakangan ini masa agak terbatas kerana agak sibuk cat bengkel.... Sekali buka journal maakkkk oiiii banyaknya soalan... macam macam gaya soalan lah....Soalan Pertama: Soalan dari En.budak baru belajar: saya nak bli moto tp tak tau nak bli 125zr atau 135lc Jawapan Kami: Antara Yamaha 125z dan Yamaha 135LC mana satu yang korang pilih dan rasa berbaloi....Pendapat aku camni....kalu nak jimat banyak ,of instruction yamaha 135LC..kalu nak laju dan pikup 125ZR lah,Motor aggregation la katekan..dari segi maintenan lak 135 lg kira spend sikit poket..tapi125 nie kena gune 2t,so parah siket..minyak dah parah dah,tambah lagi ngan 2t..kalau pasal pencemaran 125zr lagi bising berbanding 135LC kalaupencemaran asap = rasanya LC lagi kurang asap berbanding 125. kalau anda inginkan keselesaan, mesra alam, bunyi yang syahdu, minyak yang jimat, senang nak make up, boleh lah amik LC 135. sekiranya anda inginkan kelajuan, pick up yang mantop, locomote yang ringan, bunyi yang berdesup, round fortuity depan belakang, minyak 2T yang kerap, sila gunakan 125Z. Fakta Yamaha 125ZrMesin 125 mmg ringan dah..memang sedap...memang berbaloi...tapi biasa lah 2 stroke...perlukan duit yg agak lebih utk minyak..lagi satu 125 ni embody berat,aerodinamik,rendah,memang sedap badannye..stabil pada kelajuan tinggi.. tak goyang bila lawan angin lori.. everything seems perfect.. .bagi aku,aku lebih menyokong 125 sbb mmg prizewinning untuk perjalanan dekat dan jauh...kalo jalan jauh tu jangan lah merembat je keje...mmg jem la nanti Fakta Yamaha LC 135Yamaha LC135 ni tengah crowning di jalan-jalan raya sekarang....Ade pongid kata Standart aje (LC first edition) tukar spoket 37-15 ..motor ni paling maksimum paronomasia boleh pi 170km je..setakat 125zr klu main 2km, bleh cucuk angin lg..boleh tapow 125z stendert cume dgn 500meter je.... emmmm betul atau tidak tak taulahkan.... itu pongid kata... Kalau perjalanan long indifference pakai rk-m 428 saiz 39-15 tu dh sedap dah tu… tak yah lah nak bawak lelaju... bahaya...Soalan kedua Soalan nizam salam bro.. kawan ingin bertanya.. mahal ke kos pembaikan untuk enjin L200 carburator? nmasih senang ke nak dapatkan partnya? TQ Soalan Mr.L2Syok Bro bila baca coment D'bawah tu nak taulah beza antara L2 & L2s sekali aku baru modify kanch aku tapi aku takut kena tipuJawapan Kami..ok first kena kenal dulu beza antara L200 dengan L200sPada bahagian enjin help L200, sohc 3cylinder, 64 hp, 12Vmodel L200s, sohc 3 cylinder, 64 hp, 12V, enjin lebih komponen elektrik, help lepas l200antara L200 ngan L200s takde pape besa sgt. EnjinL2oo takde 4 silinder. semua L200 dan L200s 3 silinder SOHC.. Kalau enjin L500 ada la yg 3 silinder (SOHC) ada yg 4 silinder (DOHC 16valve)1. L200s ada characteristic incase cat sbelah wiper motor...2. telegram block L200s lebih kecil dari L200 punye..3. kotak cat tangency + bateri besor sket dari L200 nak dikatakan L200 lagik bagus dari L200s..L200 baritone compression dari L200s ..enjin L200s baru sket dari enjin L200.ada yang kate enjin L200 lebih tahan dari L200slagi satu ...tak silap aku kedudukan turbine nyer berbeze...tak silap aku L2oo more to sebelah kiri(pandangan dari depan)...and L200s more to ketengah(pandangan depan gaks) Kalau L2oos pastikan drink LSDmemandangkan ramai gak yg ingin tau.. so aku try jela advert misfit yg aku tau..Perbezaan L200 dengan L200s(panduan membeli halfcut sebelom ditipu) sebenanyer byk perbezaan die tp cume sikit2 jew... tak berapa nampak sangat lah ...tapi kalo ditelitikan betul-betul memang drink perbezaan...Mari Bezakan antara L200 dan L200sModel L200 punya Model L200s Blow Off Standard L200 takde mana kalau L200s ada selepas intercooler ada mcm batang tube directive to behindhand of intercooler unit.MeterL200 warna Grey Colour dengan Turbine Warning Lamp cat RPM cluster, dan L200s warna dia putih dengan turbine warning lamp cat fuel/temp meter cluster.SteeringL200 ni tak pakai power steering dan L200s siap dengan power steering.Brake Disc Brack Pad L200s ni lebih mahal sikit dari L200 punya barangPlug CableL200 pakai Bigger MM block telegram tapi L200s block telegram cuma pakai perodua's stock telegram ajer...Kalau di tanya tentang kos selenggara L200 ni boleh lah kurang sikit dari korang pakai help L500 atau lelain tu... Iranian segi part senang sikit nak carinya kot cat kedai potong kereta.. pasal ramai pongid pakai L500 punya barang masih boleh cari lagi rasanya... Insya God ada lagi stock potong tu agaknya...Soalan ketiga Pertanyaan Mr.Guest mcm mana nak baca nombor enjin kenderaan cat kad cukai jalan locomote ek? Jawapan kami:Soalan ni aku tak dapat nak jawab paronomasia pasal puas aku cari nombor enjin kenderaan cat roadtax motosikal kereta tak ada tulis pun... yang aku tau nombor chassis tu adalah dia tulis... tapi cat geran kenderaan ada tulis plak nombor enjin ni ye... aku paronomasia baru perasan bila ko bertanya...Soalan ke Empat Soalan dari naim PDD:sy tgh cari meshwork utk club..arap boley dpt no cntx club2 laen..( 012 4969041) Jawapan kami:Club-club Berkereta yang kamu boleh unification kan silalah klik cat bawah ni yehttp://panteramotorclubkluang.blogspot.com/http://limitedclub.blogspot.com/ http://facelessmc.blogspot.com/http://mypersonastyle.blogspot.com/http://republicofmaharani.blogspot.com/http://myperdanaclub.blogspot.com/http://legendmoto.blogspot.com/http://blmclub.blogspot.com/http://panteramotorclub.blogspot.com/http://oceanics.blogspot.com.../http://twisterclub.blogspot.com/http://c-latmotorsport.blogspot.com/http://sagauniversalclub.blogspot.com/http://srdmotorsport.blogspot.com/http://properdjohor.blogspot.com/Kalau Motosikal punya edifice ni ni ada lah skit aje... klick aje yehttp://crewofex5ownersclub.blogspot.com/http://www.my135lc.com/http://mylamoc110.blogspot.com/http://jsbbikerspasirgudang.blogspot.com/http://mahkotabikers.blogspot.com/http://sdmcmalaysia.blogspot.com/http://remitjbm.blogspot.com/http://rockoilmotorgroup.blogspot.com/Soalan ke Lima Soalan dari En.Guest salam. td skirtimg myvi dpn kemek tercuai time paking.. aku x tau r..boleh ketuk x? aku takut kena ganti skriting..tolong!!x de bajet Jawapan kamiSide skerting Myvi depan tu kemek teruk ke tak.... Ok lateral skerting ni tak leh hantar ketuk paronomasia cuma kalau sikit tu boleh diperbaiki samaada kena simen atau kalau pecah paronomasia boleh sambung atau kalau teruk kena ganti baru... tak leh buat apa-apa pun... apa paronomasia kami tak dapat gambaran jelas keadaan lateral skerting tersebut jadi kami tak boleh bagi spakulasi lebih lanjut... harap maaf ye..Sila tinggalkan pesanan.. Komentar.. atau saranan kami cuba perbaiki.. Bagi memantapkan lagi bahan pada program akan datang di ruang Comment atau Chart Room.. Tq..


(Download) Rahsia Tackle Lelaki Idaman

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails