Sunday, August 28, 2011

Saga FL vs FLX

Seperti tajuk di atas, aku telah compile beberapa perubahan yang terdapat pada saga flx hasil dari pembacaan artikel journal paultan.org dan funtastickodesign.

Transmisi

FL = IAFM + 4Speed Mitsubishi gboxFL = IAFM + 5MT Gearbox from Aichi Kikai/MMC, JapanFLX = IAFM+ + 5MT Gearbox from GetragFLX = IAFM+ + CVT from Punch motive

Auto 4 speed Vs CVT 6 speedFL = 2400-2500 rate @ 80km/hFL = 3000 rate @ 100km/hFLX = 2000 rate @ 80km/hFLX = 2500 rate @ 100km/h

cvt cooler untuk casing cvt agar sesuai untuk cuaca malaysia

Suspensi

nampaknya bab suspensi dah di set sedikit sebab FL, BLM ada masalah sikit kalau dah tukar rim besar sikit kalau bawak ramai pongid cat belakang nampak mendap belakang, aku paronomasia dah tukar outflow lain hari tu ada mamat dari kelantan jual memang prizewinning outflow tu, tp dah lupa mana link, occurrence dia paronomasia dah hilang gak..

FL = antirollbar 19mmFLX = antirollbar 21mm maksudnya lagi tebal sedikit, outflow rate 20%-30% lebih keras.

Tetapi masih mengekalkan take comfort dan juga 'proton mate and handling' disitu :)

Ruangan Enjin cvt executive

Fuel Consumption

Perubahan lain


(Download) Rahsia Lawa Seperti Model

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails