Sunday, August 28, 2011

PANASSSSS : keluarga saga baru, saga FLX

Panas, hangat.. haha.. spyshot terbaru saga flx yang khabarnya dilancarkan tidak lama lagi. Gambar dari journal funstactickodesign, bro campromania, prolever pinjam ye.. untuk lebih berita lawati journal beliau disinistandard tp warna metallic ni paronomasia nampak sangat cantekreflection tinggi sangat mcm works tint pnye cermin je..Saga FLX ni dengar khabar didatangkan dengan kekotak gear CVT 6 kelajuan beserta enjin campro iafm, dilengkapi dengan grouping brek ABS.. yeeee ABS EBD sound toothsome juge. Juga terdapat pilihan warna baru, metallic macam gambar di atas.update : gambar dari fb prosboc...console gear, kelihatan seperti ada butang duty apa tu? tekaan aku mungkin nk bagi see dia gear modify mcm machine biasa ataupun climb mode, eco mode??meter ada sedikit perubahan design, yg display tu ada pongid cakap S bukan 5 sbb cvtnye 6 speed. Dalam masa yang lain pula rate inactivity rendah sekitar 600rpm kalau kete aku inactivity dalam 900rpm mungkin dah set lebih kot engine ni.gambar cadence terbaru, cilok dari journal arena kereta. Sebelah kanan dekat cadence kelajuan tu ada trademark esp on/off.. tp mengikut diorang maybe forthcoming function, sekarang takde lagi.ruang enjin, sama mcm saga blm/fl cuma ada bnyk komponen baru cat situ camni la best.
(Download) Teknik Skill Kamasutra

Proton Saga FLX Brochure

Mari kita layan leaflet saga flx pula..spesifikasi drill standard, cvt standard, drill executive, cvt executivesos : paultan
(Download) Rahsia Jadi Tinggi

Saga FL vs FLX

Seperti tajuk di atas, aku telah compile beberapa perubahan yang terdapat pada saga flx hasil dari pembacaan artikel journal paultan.org dan funtastickodesign.

Transmisi

FL = IAFM + 4Speed Mitsubishi gboxFL = IAFM + 5MT Gearbox from Aichi Kikai/MMC, JapanFLX = IAFM+ + 5MT Gearbox from GetragFLX = IAFM+ + CVT from Punch motive

Auto 4 speed Vs CVT 6 speedFL = 2400-2500 rate @ 80km/hFL = 3000 rate @ 100km/hFLX = 2000 rate @ 80km/hFLX = 2500 rate @ 100km/h

cvt cooler untuk casing cvt agar sesuai untuk cuaca malaysia

Suspensi

nampaknya bab suspensi dah di set sedikit sebab FL, BLM ada masalah sikit kalau dah tukar rim besar sikit kalau bawak ramai pongid cat belakang nampak mendap belakang, aku paronomasia dah tukar outflow lain hari tu ada mamat dari kelantan jual memang prizewinning outflow tu, tp dah lupa mana link, occurrence dia paronomasia dah hilang gak..

FL = antirollbar 19mmFLX = antirollbar 21mm maksudnya lagi tebal sedikit, outflow rate 20%-30% lebih keras.

Tetapi masih mengekalkan take comfort dan juga 'proton mate and handling' disitu :)

Ruangan Enjin cvt executive

Fuel Consumption

Perubahan lain


(Download) Rahsia Lawa Seperti Model
Related Posts with Thumbnails